Søg
Menu Søg
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Close Icon

Send os en besked

Hvis du har nogle spørgsmål eller information som du gerne vil dele med skolen, udfyld venligst formularen.







    Denne side er beskyttet med reCAPTCHA samt Google's Privatlivspolitik & Service vilkår gælder.
    Close Icon
    Paper Airplane Illustration

    Tak for din besked. Den er sendt.

    Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt. Luk

    Indskrivning

    Hero Image

     

    Her finder du alle informationer omkring indskrivningsproceduren og økonomisk hjælp.

    Tilmelding / Indskrivning

    Prins Henriks Skole er en del at AEFE (Agence de l’Enseignement Français à l’étranger) og har således tre overordnede mål:

     

    • At tilbyde undervisning til franske børn bosiddende i Danmark og til børn, som kommer fra en anden skole under AEFE-netværket.
    • At tilbyde undervisning til danske børn, hvor familien har truffet et bevidst valg om at sende deres børn i en fransk skole i netværket, som Prins Henriks Skole.
    • At tilbyde undervisning til børn med anden nationalitet end fransk og dansk.

     

    Det at sende et barn, der ikke har fransk som modersmål, i en fransk skole, er en beslutning, der bør indgå i et samlet familieprojekt, hvor familien skal være indstillet på at engagere sig i barnets skolegang og støtte dets indlæring af det franske sprog.

     

    Børn, der ikke kommer fra det franske skolesystem, skal bestå en niveau test i fransk.


    Adgangskrav til maternelle
    Betingelser for indskrivning i maternelle: Barnet skal fylde 3 år senest 31. december det år, det starter i skolen, og det skal være renligt (ikke længere bruge ble).

     

    Adgangskrav til élémentaire, collège og gymnasium
    Elever, som kommer fra andre skolesystemer tager en adgangstest. Den gør det muligt at vurdere deres færdigheder på fransk og at finde det klassetrin, som passer til dem.


    Blanket til indskrivning (blanket downloades fra skolens hjemmeside / indskrivning) skal udfyldes og vedlægges de krævede bilag vedlægges. Så snart der foreligger et svar på en ansøgning, modtager du en e-mail. Indskrivningsgebyret skal være betalt via PayPal (se link under indskrivningsprocedure) for, at ansøgningen kan blive taget i betragtning. I tilfælde af positivt svar, er indskrivningen gældende, så snart indskrivningsgebyret er betalt (fristen er 10 dage, for at garantere barnets plads). Når en elev optages på LFPH, kræves det, at betalings-betingelserne er accepteret.

    Betalingsbetingelser 2021-2022

     

    De familier, som er indskrevet for nyligt, inviteres til et møde på skolen. Det holdes hvert år i august, kort inden skolestart.

    Maternelle – familier bosat i Danmark

    I det øjeblik man vælger at indskrive sit barn i maternelle på Prins Henriks Skole, er det vigtigt at familien udmelder sit barn fra den institution, barnet allerede går i.

    I bedes derfor tage kontakt til Pladsanvisningen i den pågældende kommune. Da alle kommuners procedurer ikke er ens, bedes I følge de retningslinjer netop jeres kommune har vedrørende udmeldelse, inden barnet begynder sin skolegang i vores maternelle.

    Såfremt I ikke har udmeldt jeres barn rettidigt fra dets tidligere institution, vil Prins Henriks Skole ikke kunne få kommunalt tilskud for barnet før udmeldelsesperioden fra den anden institution er overstået.


    Nyligt ankomne familier fra udlandet

    I Danmark skal alle mennesker have et CPR nummer. Det er en af den første ting, man som tilflyttere skal anskaffe sig.
    Læs mere her under fanen “At flytte til Danmark”.

    Så snart jeres barn har fået CPR numre, beder vi jer oplyse dem til skolens sekretariat for indskrivning (inscriptions@lfph.dk)

    Hvis cpr.nr. ikke er oplyst senest 5. september er det ikke muligt for skolen at søge tilskud til jeres barn. I det tilfælde vil elever fra 1. – 10. klasse blive faktureret priser uden tilskud for hele skoleåret.

    Hvis jeres familie har diplomatstatus, er det vigtigt at oplyse det administrative CPRnr. til skolen, samt morens fødselsdato til skolen på inscriptions@lfph.dk inden den 5. september

     

    Vigtigt!

    Hvis I ændrer adresse eller kontakt oplysninger, venligst send ændringer via formular med stamdata

    Inden der ansøges om indskrivning, venligst læs betalingsbetingelserne  

    Betalingsbetingelser for skoleåret 2021-2022

     

    Proceduren for indskrivning af elever på Prins Henriks Skole består af tre dele:

    1. Ansøgningsskema

    • Betaling af ekspeditionsgebyr via Paypal (følg linket Paypal og vælg det skoleåret, som svarer til din ansøgning).Hvis du har problemer med betalingen, venligst kontakt intendance@lfph.dk.
    • Når beløbet er overført via Paypal, kan du udfylde skemaet på følgende links:

    For indskrivning til primaire (maternelle, élémentaire dvs. 1.-5. klasse) Primaire 2021-22  

    For indskrivning til college: Collège 2021-22 

    For indskrivning til gymnasiet: Gymnasiet 2021-22  

    Du modtager en bekræftelse, når ansøgningen er modtaget.

     

    2. Svar på din ansøgning fra Prins Henriks Skole

    • Såfremt din sagsmappe er fuldstændig, og dit barn har haft skolegang i det franske system (i Frankrig eller i en skole i AEFE-netværket), vil ansøgningen blive behandlet med det samme, og der vil blive sendt svar pr. e-mail til de adresser, som er angivet i ansøgningen.
    • Såfremt dit barn kommer fra et andet skolesystem, vil du modtage forslag til en dato for optagelsesprøve, hvor det vurderes om barnet har forudsætninger for at følge skolens undervisning.
    • I tilfælde af at der er flere ansøgere end pladser, vil I blive tilbudt en plads på ventelisten.

    3. Bekræftelse på indskrivning

    Hvis du har modtaget tilbud om plads, har du 10 dage til at betale gebyret for 1.indskrivning, samt depositum og til at bekræfte, at I gerne vil have pladsen. Såfremt skolen ikke modtager bekræftelse, vil indskrivningen blive annulleret og pladsen vil blive tilbudt en anden elev. Bemærk, at når I modtager bekræftelse på jeres accept af pladsen, forpligter jer til at overholde reglerne for udmeldelse, hvis I ønsker at opgive pladsen og til at betale skolepenge for den første måned i skoleåret, som forfalder i august.

    VIGTIGT

    • For at opnå statstilskud til skolepengene, (for elever fra 1. klasse til 1.g), skal eleven være indskrevet i skolen og have et dansk CPR nr. inden den 5. september i indskrivningsåret.
    • Baggrunden for optagelsesprøverne er at vurdere dit barns evne til at følge undervisningen, som udelukkende er på fransk på Prins Henriks Skole, og som følger undervisningsprogrammerne fra det franske undervisningsministerium. Optagelsesprøven er ikke en niveau test.
    • Spørgsmål i forhold til indskrivning, venligst skriv til inscriptions@lfph.dk

    Betalingsbetingelser 2021-2022

    De månedlige beløb herunder, faktureres fra august til juni.

     

    Alle beløb er angivet i danske kroner (DKK) og pr. barn.
    EKSPEDITIONSGEBYR
    Ekspeditionsgebyr ved anmodning om indskrivning 750,00 DKK ved tilmelding
    Gebyr for 1. Indskrivning 2.750,00 DKK ved tilmelding
    Depositum for bøger, betales skolestart 1.500,00 DKK ved tilmelding
     

     

    Priser med tilskud Pris per måned
    (11 måneder)
    Pris årligt
    Maternelle – 1 og 2 (lille og mellem sektion) (prisen er inklusiv garderie / SFO) 2.735,00 DKK 30.085,00 DKK
    Maternelle 3 (stor sektion) (prisen er inklusiv garderie / SFO) 3.458,00 DKK 38.038,00 DKK
    Elémentaire (CP à CM2 / fra 1.klasse til 5.klasse) 2.413,00 DKK 26.543,00 DKK
    Collège (6ème til 3ème / fra 6. til 9.klasse) 2.784,00 DKK 30.624,00 DKK
    Seconde 2.923,00 DKK 32.153,00 DKK
    Première (2g.) / Terminale (3g.) DFB (Dansk-fransk baccalauréat) 2.923,00 DKK 32.153,00 DKK
    Première (2g.) & Terminale (3g.) ikke DFB (Dansk-fransk baccalauréat) 3.621,00 DKK 39.831,00 DKK
    Tilvalg engelsk PARLE (7. til 9. klasse) 320 DKK 3.520 DKK
    Priser uden tilskud for elever uden cpr.nr. pr. 5. september i skoleåret, eller såfremt eleven ankommer i løbet af skoleåret.
    Elémentaire 6.659,00 DKK 73.249,00 DKK
    Collège 7.030,00 DKK 77.330,00 DKK
    Seconde 7.170,00 DKK 78.870,00 DKK
    Rabat for familier med flere børn Har en familie tilmeldt tre eller flere børn i skolen ydes 10% rabat på hvert barns månedlige skolepenge for maternelle og élémentaire, og 12,5% for skolepengene for collège og gymnasium (gælder ikke pasningsordningen)
    Udgifter til eksaminer
    Fransk studentereksamen (i Terminale / 3g.) 1.700,00 DKK
    Fransk studentereksamen (i Première / 2g.) 1.700,00 DKK
    9.klasses prøve (”Brevet”) 430,00 DKK
    Studentereksamen: Der må beregnes udgifter til studenterhue og studentervogn https://clseifert.com/da/student/studenterhuer/
    PRISER PASNINGSORDNING / SFO (uden for skoletid)
    Garderie / SFO – maternelle inkluderet i skolepengene
    Garderie / SFO – élémentaire 1. – 5. klasse 1.230,00 DKK 13.530,00 DKK
    Garderie/SFO/ Klub – pr. dag uden for ferier, eftermiddag 250,00 DKK per dag
    Garderie/SFO/Klub – pr. dag i ferier, hele dagen 500,00 DKK per dag
    PRISER FOR KANTINE
    Kantinebilletter

    450,00 DKK per hæfte

    Samlet betaling for hele skoleåret (1.230 DKK faktureres hver anden måned)

    6.150,00 DKK

    Månedlig tilmelding 40,00 DKK/ måltid

    prisen varierer efter antallet af åbne dage i kantinen

    ØVRIGE PRISER
    Gebyr for fakturering uden PBS pr. faktura 150,00 DKK
    Gebyr for manuel fakturering, ikke månedlig – per faktura 1.000,00 DKK

    Årstilmelding

    For at melde dit barn til kantineordningen for et helt år, venligst udfyld blanketten på linket helst inden 15. august : Blanket for et år

    Prisen pr. måltid er i gennemsnit 35 DKK for elever (og for ansatte). Den samlede årlige udgift er 6.150 DKK, som opkræves med 1.230 DKK hver anden måned.

     

    Det er kun muligt at framelde sig denne ordning en gang om året, og det sker ved, at man sender en e-mail til cantine@lfph.dk inden den 15. december, med virkning fra 1. januar.

     

    Gen-indskrivning til kantinen fra et år til det næste sker ikke automatisk. Såfremt I ønsker at jeres barn skal benyttet kantinetilbuddet, venligst foretag en gen-indskrivning pr. e-mail.

     

    Bemærk, at elever, som får tilskud til skolepengene fra den franske stat, er ikke automatisk tilmeldt kantinen. Alle forældre, som vil tilmelde deres børn til kantinen, skal gøre det aktivt.

     

     

    Månedlig tilmelding

    For at melde dit barn til kantineordning for en måned, venligst udfyld blanketten her  mellem den 1. og 15. i måneden (fx. mellem den 1. og 15. september for tilmelding for oktober) 

    Prisen er 40 DKK/ måltid. Det fakturerede beløb vil fremgå af blanketten og vil variere og svare til antallet af dage, kantinen er åben i en given måned. Beløbet for ordningen vil blive faktureret sammen med skolepengene for den måned, eleven er tilmeldt kantinen.
    Der er ikke automatisk gen-tilmelding til denne ordning.

    Til familier, som har fået tilskud til dækning af kantineudgifter, venligst vær opmærksom på, at tilskuddet kun gælder årstilmelding. Der vil blive opkrævet fuld pris for månedlig tilmelding, uden mulighed for indregning af eventuelt tilskud.

     

    Kantinebilletter

    I det omfang sundhedssituationen tillader det, tilbyder vi jer igen muligheden for at købe kantinebilletter fra skolestart 2021.

    Hæfter med 10 kantinebilletter sælges til 450,-DKK (svarende til 45 DKK / måltid) i regnskabsafdelingen. Kontant betaling eller med MobilePay

    For at melde dit barn til SFO (1.-3. klasse) eller Klub (4.-5. klasse), send venligst en mail til garderie@lfph.dk.

    Ønsker du at melde dit barn ud af pasningsordning / SFO / Klub, venligst udfyld denne formular.

     

    Klub

    Når et barn starter i Prins Henriks Skoles klubordning (elever i 4. og 5. klasse), kan skolen søge om driftstilskud hos barnets bopælskommune. Såfremt barnet ønsker at skifte til en anden klub, er det meget vigtigt at huske og melde barnet rettidigt ud af skolens klubordning i henhold til skolens udmeldelsespolitik.

    Flere oplysninger om udmeldelse findes i betalingsbetingelserne.

    Kantine

    Det er kun muligt at framelde sig denne ordning en gang om året, og det sker ved, at man sender en e-mail til cantine@lfph.dk inden den 15. december, med virkning fra 1. januar.

     

    Pasningsordning / SFO / Klub

    Ønsker du at melde dit barn ud af pasningsordning / SFO / Klub, venligst udfyld denne formular.

     

    Skolen

    Såfremt du ønsker at melde dit barn ud af skolen, beder vi dig udfylde formularen via nedenstående link, svarende til det klassetrin barnet går på:

     

    Primaire (maternelle og élémentaire) Formular primaire
    Collège og gymnasium: Formular secondaire

    Depositum

    Når en elev forlader skolen, bliver depositummet betalt tilbage, fratrukket evt. gæld også for bøger, som ikke er afleveret eller ødelagt, betalt tilbage til familien. Elever der afslutter collège og gymnasiet på skolen skal hente et dokument i CDI, der skal udfyldes af forældrene og underskrives af lederen af CDI. Dokumentet skal afleveres personligt til regnskabsafdelingen
    For elever i primaire tager regnskabsafdelingen kontakt til forældrene vedrørende tilbagebetaling af depositum.


    Såfremt I ikke har modtaget depositummet senest en måned efter, jeres barn har forladt skolen, send venligst en e-mail til comptabilite@lfph.dk. Depositum, som ikke er krævet tilbage, vil efter et år automatisk overgå til skolen.

     

    Certificat de scolarité

    Familier, som har brug for et ”certifikat de scolarité” venligst kontakt sekretariatet på inscriptions@lfph.dk Dette kan dog først underskrives, når alle betingelserne i forbindelse med en udmeldelse er overholdt, og evt. forfaldne gæld er blevet betalt til skolen.

    NB:/

    (Uddrag af betalingsbetingelserne 2021-22 – 4.2 Udmeldelse / endelig afrejse fra skolen)

    « I tilfælde af at en elev forlader skolen midt i skoleåret, skal elevens udmeldelse sendes via formular på vores hjemmeside (https://lfph.dk/forside/indskrivning/?lang=da – ”Udmelding”) med et varsel på en måned at regne fra den 1. dag i måneden efter udmeldelsen (dvs. løbende måned + 1 måned). Skolepenge betales i hele udmeldelsesperioden, uanset om barnet er til stede eller ej.

    I tilfælde af at en elev forlader skolen i slutningen af skoleåret, skal elevens udmeldelse ske via formular på vores hjemmeside (https://lfph.dk/forside/indskrivning/?lang=da – ”Udmelding”), senest 31. maj i det igangværende skoleår af hensyn til skolens drift. Såfremt fristen ikke overholdes vil der ske en fakturering af skolepenge for den første måned af det efterfølgende skoleår til gældende takst. Administrative dokumenter i forbindelse med, at eleven forlader skolen  samt depositum refunderes først efter betaling af denne sidste faktura.

    Bemærk venligst, at alle oplysninger, I eventuelt deler med vores personale (lærere, Vie Scolaire osv.) vedrørende jeres barns kommende skoleår, aldrig kan gøre det ud for en officiel udmeldelse. Det er forældrenes ansvar at underrette skolen om deres beslutning via formular på vores hjemmeside for at beslutningen er gældende (https://lfph.dk/forside/indskrivning/?lang=da – ”Udmelding”).  »
    Økonomisk støtte

    Alle elever med fransk statsborgerskab har mulighed for at søge tilskud fra den franske stat. Disse elever henvises til konsulatets hjemmeside for ansøgning.

     

    Procedure 2021-22, læs her: Brochure 2021-2022

     

    Skolen har som udgangspunkt intet med dette tilskud at gøre.

    Al fordeling og udregning sker på konsulatet. Skolen modtager derefter en oversigt over de ansøgere, som er blevet godkendt til et tilskud, samt beløb til hver elev. Beløbet fordeles ud på skoleåret og fratrækkes skolepengene i henhold til den liste skolen har modtaget fra konsulatet (10 måneder for elever som fremgår af listen af 10. august, for senere modtagne lister, det resterende antal måneder).

     

    Såfremt skolen modtager ændringer fra konsulatet i løbet af skoleåret, vil disse blive indtastet i skolens faktureringssystem.

    Alle elever, der ikke har fransk statsborgerskab, har mulighed for at søge skolens fripladstilskud.


    De forældre, der ansøger i april/maj og bliver tildelt et tilskud, vil det have virkning for det efterfølgende skoleår, som starter i september samme år, og det vil blive indregnet i fakturaen i august.


    For de familier, som ikke når at ansøge i april/maj, (nye familier på skolen, eller væsentlige ændringer i livssituationen mellem april/maj og september) vil der være mulighed for at komme i betragtning ved at ansøge i september/oktober. Tildeles der et tilskud, vil dette blive fratrukket i skoleårets resterende måneder, fra det tidspunkt skolen giver familierne besked.

     

    Find alle oplysninger om fripladstilskuddet her: Information

    Ansøgningsskemaet for 2021-22 kan hentes her.

    Ansøgningsfrist: 17. maj 2021

    Ansøgningsfrist: fredag 17. september 2021

     

    VIGTIGT! I bedes aflevere jeres fulde ansøgning (inkl. dokumentation) til regnskabsafdelingen, eller scan ansøgningen og send til intendance@lfph.dk

    Har du spørgsmål, venligst skriv intendance@lfph.dk

     

    Tilskud fra den danske stat

    FRIPLADSTILSKUD 1. – 10. KLASSETRIN (CP – SECONDE)

    Alle elever på skolen, fra 1.- 10. klasse trin har mulighed for at søge om tilskud til skolepenge og SFO. Tilskuddet afhænger dels af antal børn på skolen og dels af husstandens indkomst. Skolen henviser til, at der normalt ikke gives tilskud, når husstandsindkomsten er over 363.200 kr. om året. Tilskud beregnes og udbetales til skolen en gang årligt.

     

    VIGTIGT: Ansøgningen afleveres personligt hos regnskabsafdelingen senest den 6. september 2021. Ansøgning til skoleåret 2021/2022 er lukket, og der kan først søges igen til næste skoleår.

     

    Når alle rettidige ansøgninger er modtaget, rapporteres disse til Eunomia. Derefter starter Eunomia deres proces, og skolen får som regel besked omkring december, om hvilke elever, der er blevet tildelt et tilskud. Al fordeling og udregning sker hos Eunomia.

     

    De allokerede beløb deles i lige store andele og fratrækkes i skolepengeopkrævningen henover skoleårets resterende måneder, fra det tidspunkt skolen giver familierne besked.

     

    Det er afgørende, at dokumenterne er udfyldt korrekt og underskrevet af alle relevante parter.

     

    Bliver man tildelt et tilskud er det vigtigt at vide at beløbet følger den pågældende elev. Det vil sige, at beløbet fratrækkes skolepengene til den angivne elev uagtet, hvem der har ansøgt.

     

    Tilskud fra den danske stat til elever i 2.g og 3.g

    ELEVER UNDER 18 ÅR

    NB! Tilskuddet er gået fra at følge skoleåret til kalenderåret.
    Derfor er det desværre ikke muligt at søge om tilskuddet i efteråret 2021.

     

    Elever i 2.g og 3.g som går på DFB kan søge tilskud fra fripladskassen. Ansøgningsskemaet udfyldes og afleveres med oplysning om hoved- og medforsørgers indtægtsgrundlag. Kopi af seneste årsopgørelse vedlægges. Du finder ansøgningsskemaet her.


    Frist for ansøgning: 1. februar

     

    VIGTIGT:  I bedes aflevere jeres fulde ansøgning (inkl. dokumentation)  til regnskabsafdelingen, eller scan og send til comptabilite@lfph.dk

     

    Skolen ansøger fripladskassen om tilskud ud fra antal elever der er indskrevet på skolen pr. 1. januar. Når fripladskassen har gjort deres beregninger, sender de pengene til skolen i løbet af foråret, som herefter fordeler pengene til de ansøgningsberettigede elever.

     

    Det tildelte beløb deles i lige store andele svarende til kalenderårets resterende måneder hvori skolen fakturerer. Det månedlige beløb deles yderligere i lige store dele, i forhold til, hvor mange ansøgere der er. Går en elev stadig på skolen i efteråret i samme kalenderår, kan eleven stadig modtage tilskuddet indtil nytår.

     

    Der ydes normalt ikke danske tilskud til skolepenge til elever som modtager støtte fra Frankrig.

     

    ELEVER OVER 18 ÅR

    Alle elever som er fyldt 18 år inden den 1. januar har mulighed for at søge tilskud fra fripladskassen. Der er ikke noget ansøgningsskema, men eleven skal derimod sende en mail til comptabilite@lfph.dk med anmodning om at komme i betragtning. 

     

    Eleverne kan søge 1 gang om året og mailen skal være regnskabsafdelingen i hænde senest: 1. februar

     

    VIGTIGT: Betingelsen for at modtage fripladstilskud afhænger af om man modtager SU. Husk at angive i mailen, hvor meget du modtager i SU.

     

    Skolen ansøger fripladskassen om tilskud på baggrund af oplysninger fra SU-Styrelsen samt ansøgninger fra eleverne. Når fripladskassen har gjort deres beregninger, sender de penge til skolen i løbet af foråret, hvorefter skolen fordeler pengene til de ansøgningsberettigede elever.

     

    Det tildelte beløb deles i lige store andele svarende til kalenderårets resterende måneder hvori skolen fakturerer. Det månedlige beløb deles yderligere i lige store dele, i forhold til, hvor mange ansøgere der er. Går en elev stadig på skolen i efteråret i samme kalenderår, kan eleven stadig modtage tilskuddet indtil nytår.

     

    Der ydes normalt ikke danske tilskud til skolepenge til elever som modtager støtte fra Frankrig.

    Alle elever over 18 år har ydermere mulighed for at søge SU www.su.dk

    Tilskud beregnes efter fordelingsnøgle og på baggrund af oplysninger til SU-Styrelsen.

     

    Dette tilskud går ikke igennem skolens regnskabsafdeling. Dermed skal alle henvendelser gå direkte til SU-styrelsen.

     

    En elev, som ansøger om SU, skal først informere sekretariatet for indskrivning inscription@lfph.dk om, at han/hun vil ansøge om SU. Inden eleven udfylder sin ansøgning, skal han/hun nemlig have en bekræftelse på at være indskrevet på skolen.

    Tilskud fra kommunen

    Fripladstilskud maternelle – børnehave (PS, MS og GS, hvis barnet er født efter 1. oktober). Ønsker man at søge om fripladstilskud skal man henvende sig til den kommune, hvori barnet har folkeregister adresse. Ansøgningen går helt udenom skolen, så alle spørgsmål, bedes rettet mod kommunen og ikke skolen. Såfremt man bliver godkendt af sin kommune til at modtage fripladstilskud, vil skolen hver måned modtage disse penge, som derefter vil blive fratrukket i skolepengeopkrævningen.
    Har kommunen ved en fejl oplyst forkert beløb, vil kommunen selv rette henvendelse til forældrene om en evt. tilbagebetaling. Tilbagebetalingen vil derfor IKKE gå igennem skolen.

     

    Søskendetilskud

    Du eller I kan få søskendetilskud, hvis du eller I har mere end ét barn i husstanden, der går i børnehave (PS, MS og GS, hvis barnet er født efter 1.oktober), vuggestue, garderie/SFO eller privat pasning. Reglerne for dette fås hos jeres bopælskommune.
    Alle spørgsmål, bedes rettet mod kommunen og ikke skolen.
    Såfremt man opfylder kommunens krav for modtagelse af søskendetilskud, vil skolen hver måned modtage disse penge, som derefter vil blive fratrukket i skolepengeopkrævningen.

    Bemærk, at det normalt er det ældste barn i familien, der modtager dette tilskud. Hvis det ældste barn er i en anden institution i kommunen og det yngste barn hos os, vil søskendetilskuddet fratrækkes forældrebetalingen fra den anden institution og ikke fra os.

    Har kommunen ved en fejl oplyst forkert beløb, vil kommunen selv rette henvendelse til forældrene om en evt. tilbagebetaling. Tilbagebetalingen vil derfor IKKE gå igennem skolen.

    Skolens støttefond tildeler økonomisk bistand til familier, som har særligt brug for hjælp til studierejser, lejrskoler og andre pædagogiske projekter.

     

    Elever fra primaire, 1. -5. klasse:
    Henvendelse skal ske til klasselæreren, som har ansøgningsskema. Når det er udfyldt, afleveres det tilbage til den pågældende lærer.

     

    Elever fra secondaire, 6. klasse til 3.g:

    Man ansøger støttefonden ved at skrive til fondsaideprojet@gmail.com med kopi til den lærer, som er ansvarlig for rejsen. Herefter modtager man et skema, som skal udfyldes og en liste over bilag, som skal vedlægges.

    Fonden kan bede om følgende:

     

    • Begrundet ansøgning med forklaring af familiesituationen.
    • Skatte oplysninger for begge forældre.
      • Dokumentation for fripladstilskud/støtte, hvis barnet modtager tilskud.
        Dette fås ved henvendelse til bogholderiet på Comptabilite@lfph.dk
    • Beskrivelse af lejrskole eller studietur inkl. oplysninger om udgifter.
    • Oplysninger om familiens sammensætning og om antallet af børn, som deltager i lejrskoler/rejser i løbet af året.

    Elever i grundskolen

    På baggrund af elevtallet den 5. september, ansøger skolen hvert år om befordringstilskud hos Fordelingssekretariatet til dækning af transportudgifter.

     

    Det beløb, som er afsat i Finansloven, samt antallet af skoler som ansøger om tilskud til transportgodtgørelse, afgør størrelsen på det beløb, skolen modtager fra Fordelingssekretariatet.

     

    Elever fra 1. – 9. klasse, der tager bus og/eller tog til skole, skal selv sørge for at købe gyldig billet / kort hele skoleåret. En gang om året, i april/maj, kan der søges om tilskud til befordring. Det gælder elever med mere end 12 km mellem skole og hjem, regnet ud fra den korteste rute.

     

    Fordelingen af transportgodtgørelse fra skolen, sker gennem vores regnskabsafdeling, på baggrund af korrekt udfyldte ansøgninger.

     

    Vi understreger, at beløbet fra Fordelingssekretariatet er meget begrænset, og at man derfor ikke kan være sikker på at få dækket alle transportudgifter 100%. Såfremt I sender os en fuldstændig ansøgning og I tildeles en godtgørelse, vil den blive udbetalt til den angivne konto, som er opgivet i ansøgningen inden sommerferien.

     

    Ansøgningsskemaet for skoleåret 2021-22 kan printes ud her til foråret.

     

    Det er vigtigt, at vedlægge gyldig dokumentation af alle rejser for perioden september-juni. Mangler der dokumentation for udgifter, medregnes disse ikke i transportgodtgørelsen.

     

    DOKUMENTATION, SOM SKAL VEDLÆGGES:

    Periodekort på print:

    • Kopi af hele elevens kort med elevens navn, billede og periodekortnummer.
    • Originale print eller tydelige kopier af alle periodekort med tydeligt periodekortnummer, periode, zoner og pris.

     

    Mobil periodekort:

    • Dokumentation med elevens navn og periodekortnummer
    • Skærmprint af alle periodekort med tydeligt periodekortnummer, periode, zoner og pris

     

    Rejsekort:

    • Dokumentation med elevens navn og rejsekortnummer
    • Kvitteringer for alle rejser mellem skole og hjem.
      Husk at der ikke gives transportgodtgørelse, hvis der ikke er tale om direkte transport mellem hjem og skolen (særligt stop hos venner, fritidsaktiviteter og lignende.)

     

    Rejsekort med pendler kombi:

    • Dokumentation med elevens navn og rejsekortnummer
    • Kvitteringer for alle køb med tydeligt periodekortnummer, periode, zoner og pris

     

    UNGDOMSKORT:

    For elever på gymnasiet

    Med ungdomskortet kan elever fra 16 til 19 år rejse til reduceret pris mellem bopælen og skolen. Derudover giver Ungdomskortet også mulighed for at rejse rundt i Danmark til nedsat pris.

     

    For at kunne ansøge om ungdomskort, følg venligst procedure på www.ungdomskort.dk , hvor betingelserne også fremgår: www.ungdomskort.dk (Siden findes også på engelsk)

    Øvrige formularer

    For at gå til formularen for at opdatere stamdata, klik her.

    Klik her for at komme til formularen for 3. parts betaling.