Søg
Menu Søg
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Close Icon

Send os en besked

Hvis du har nogle spørgsmål eller information som du gerne vil dele med skolen, udfyld venligst formularen.







    Denne side er beskyttet med reCAPTCHA samt Google's Privatlivspolitik & Service vilkår gælder.
    Close Icon
    Paper Airplane Illustration

    Tak for din besked. Den er sendt.

    Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt. Luk

    Lejrskoler og udveksling

    Hero Image

    I primaire

    Fra 1. klasse tager eleverne på lejrskoler eller ture i nogle dage med forskellige emner (for eksempel : udflugter i naturen og til havet), enten i Danmark eller i Skandinavien:

    • Lejrskole på Møn for eleverne i 5. klasse, september 2019

    Turen, som ligger i begyndelsen af skoleåret, har til formål at styrke sammenholdet og trivslen hos eleverne. Der er fokus på idrætsaktiviteter og kontakt til naturen. Gåture og træklatring, besøg på en gård og et geologisk museum.


    I secondaire

    En månedstid efter skolestart tager eleverne i 6. klasse på en 4-dages tur til et kursuscenter i Tisvildeleje. Lærerteamet for 6. klasse, som står i spidsen for projektet, har fokus på at gøre overgangen mellem 5. og 6. klasse lettere og at ryste eleverne sammen i den nye klasse i collège. Ved siden af teambuilding med idræt og sociale aktiviteter er der også skoleopgaver med de nye krav til 6. klasse og fokus på planlægning af det individuelle arbejde.

     

     

    FerMUN

     

    • Hvert år i begyndelsen af januar tager en gruppe af vores 2.g elever af sted til Geneve for at deltage i FerMUN-udfordringen, som er tilrettelagt af det internationale gymnasium i Ferney-Voltaire. Eleverne har også mulighed for at deltage i debatter ud fra FN-modellen og besøge CERN sammen med deres fysik-kemilærer.
      Læs mere om FerMUN.

     

    “Kortlægning af kontroverset”

    Lad os debattere, i Europa !

    Projektet ARC – kortlægning af kontroverset – bygger på tre års erfaring med AEFE- projektet FORCCAST (Formation à la Cartographie des Controverses et à l’Analyse des Sciences et Techniques) ledet af Sciences Po Paris.

    Projektet er en fortsættelse af arbejdet og samler tre “pilot”-skoler til afprøvning af den nye metode:

    • Le Lycée Franco Hellénique Eugène Delacroix d’Athènes – Grækenland
    • Le Lycée Chateaubriand de Rome – Italien
    • Prins Henriks Skole – Danmark 

     

    Målet er at finde en fælles proces til ”kortlægning af kontroverset” omkring et nyt emne, som først blev afsløret mandag den 19. april 2021.

    Projektets fokus er:

    • At uddanne eleverne i kortlægning af kontroverset så de kan bruge det i fagene Dannelse og medborgerskab, Naturfag og spécialitéfaget Engelsk – den moderne verden.
    • Det virtuelle møde og samarbejdet mellem eleverne i 2.g fra de tre partnerskoler over to dage: mandag den 19. april og tirsdag den 20. april 2021

    Find hele projektet på linket og på Twitter #ARCcontroverses

     

     

    På grund af sundhedssituationen blev der afholdt et virtuelt møde i april 2021 i stedet for den oprindeligt planlagte rejse til Athen.

     

    Kommentarer fra de sociale medier:
    “Anden dagen var super spændende og interessant, smil og glæde, deling og udveksling. Både arbejde og engagement af høj kvalitet, det var imponerende!” 
    “Bravo og stor tak til eleverne i 2.g for hele deres store arbejde med ARC-kontrovers-projektet!!”

     

     

    Læs mere om Forccast-projektet:

    Les controverses enseignées aux lycées français de l’étranger

    Forccast à l’horizon 2020 – une dynamique de pérennisation

    Eleverne i MATh.en.JEANS-klubben deltager regelmæssigt i kongresser i udlandet. Det giver mulighed for at møde andre elever på deres alder, som er interesserede i matematik, men også folk fra universitetet og andre fra forskerverdenen i matematik.

     

    Læs mere om kongressen “MATh.en.JEANS“. 

    Tyskeleverne var i 2019 på tur til Berlin i anledning af 30-års jubilæet for murens fald. Efter eleverne havde vundet en konkurrence under Goethe-Instituttet blev de inviteret til at deltage i en uges teaterseminar, hvor 40 elever fra fem forskellige lande i Nordeuropa var samlet. Det var en fantastisk oplevelse.

    Læs mere under “Sprog i Secondaire“.

     

    Prins Henriks Skole er med i udvekslingsprogrammet ADN-AEFE.

     

    Programmet giver elever fra seconde mulighed for at deltage i en individuel skoleudveksling over flere uger i en af de 165 skoler i AEFE-netværket, der er med i ordningen.
    Idéen er at modtage og siden selv blive modtaget af en elev fra en anden fransk skole i verden.
    Denne unikke oplevelse er en fantastisk mulighed for vores elever for at berige deres skoleforløb og rejse mod nye horisonter, samtidig med at de garanteres kvalitetsundervisning og en fortsættelse af skolen, fordi vi er en del af netværket AEFE – Agence pour l’enseignement français à l’étranger.

     

    Flere oplysninger på om programmet:

    ADN-AEFE årgang 2020

    Elever i collège og gymnasium har mulighed for regelmæssigt at deltage i skirejser til Østrig eller Sverige.