Menu Søg
Close Icon

Send os en besked

Hvis du har nogle spørgsmål eller information som du gerne vil dele med skolen, udfyld venligst formularen.

Close Icon
    Paper Airplane Illustration

Tak for din besked. Den er sendt.

Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt. Luk

Vie scolaire

?> Hero Image

Vie scolaire har ansvaret for elevernes skoleliv i collège og gymnasiet (fra 6. klasse til 3.g).
    Der er åbent hver dag fra kl. 7.30 til 17.15.

CPE (Conseiller Principal d’Education), skolevejlederen, er leder for Vie Scolaire, hvis primære opgaver er at:

• Tage imod eleverne på skolen om morgenen
    • Notere elevernes fravær og forsinkelser, som er indberettet elektronisk fra lærerne
    • Holde øje med eleverne, når der ikke er time (i frikvarterer og frokostpause)
    • Besvare elevernes spørgsmål og hjælpe dem med at løse mindre problemer i hverdagen
    • Besvare telefoner og beskeder fra forældrene
    • Hjælpe elever, som har vanskeligheder, mægle i konflikter
    • Støtte eleverne, når der er “lektiehjælp”
    • Arrangere læringsaktiviteter i middagspausen (sportsturneringer, krea-værksteder mv.)

Skolevejlederen samarbejder med lærerne og med ledelsen.
    Han udveksler oplysninger med dem om eleverne og sikrer, at der bliver fulgt op på deres skolegang (resultater og vedholdenhed), organiserer møder med familien, hvis der er behov for det, tilbyder hjælp til elever med vanskeligheder, deltager i klasseråd og PPR-møder (for elever med særlige behov).

Det er hans ansvar at sørge for, at Prins Henriks Skoles ordensreglement overholdes, og han taler med de elever, som overtræder det.

Han sætter klasserepræsentanter ind i deres nye funktioner og leder gymnasiets elevråd.

Kontakt til Vie scolaire:

Kontakt Léa Fernandes, CPE, skolevejleder: