STATUS PÅ PROJEKT COS
🌟 [Projekt COS] Status på det vilde læringseventyr: kunstig intelligens og bæredygtig udvikling med vores gymnasieelevers kritiske blik!
I to intense dage har gymnasieeleverne på Lycée Saint-Louis i Stockholm, Prins Henriks Skole i København og Lycée René Cassin i Oslo været eksperter i kortlægning af kontroverser omkring et vigtigt emne: »Kunstig intelligens og bæredygtig udvikling«. Her er de nøglekompetencer, de har udviklet!
📚 Et omfattende forløb for at mestre udfordringerne i det 21. århundrede
Eleverne udforskede det komplekse emne gennem et struktureret og samarbejdsbaseret forløb:
- Dokumentarisk research: Analyse af en presse- og dokumentationsmateriale for at forstå de mange facetter af kontroversen.
- Udveksling online: Teamwork mellem de tre skoler med udveksling af synspunkter og finpudsning af analyser.
- Aktørark: Identifikation af interessenter og deres holdninger for at kortlægge debatterne.
- Krops- og stemmeværksted: Fysisk og stemmeforberedelse for at kunne tale offentligt med lethed.
- Mini-debatter: Praktisk anvendelse af teknikker til argumentation og aktiv lytning.
- Simulering af afsluttende debat: En øvelse i fuld skala for at sammenfatte deres læring og forsvare deres ideer.
💡 21. århundredes kompetencer i praksis
Projektet har givet eleverne mulighed for at udvikle vigtige evner de kan bruge i fremtiden deres fremtid:
- Dokumentarisk research: Evnen til at sortere, analysere og sammenfatte troværdig information.
- Mundtlig fremstilling og kommunikation: Evnen til at strukturere en tale, tilpasse sit sprog og fange publikums opmærksomhed.
- Samarbejde: Arbejde på afstand med jævnaldrende fra forskellige lande ved hjælp af digitale værktøjer.
- Kritisk tænkning: Stille spørgsmål til kilder, identificere fordomme og opbygge solide argumenter.
- Argumentation: Være i stand til at forsvare en holdning, samtidig med at man respekterer andre holdninger.
- Psykosociale kompetencer: Håndtere stress, lytte aktivt og reagere på andres indlæg.
#CartographieDesControverses #AEFE #Citoyenneté #Éducation #Collaboration #COSControverses #IA #EDD
Lille film






