Søg
Menu Søg
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Close Icon

Send os en besked

Hvis du har nogle spørgsmål eller information som du gerne vil dele med skolen, udfyld venligst formularen.







    Close Icon
    Paper Airplane Illustration

    Tak for din besked. Den er sendt.

    Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt. Luk
    Close Icon

    Book et besøg

    Book et besøg






      Det er muligt at vælge flere afdelinger.



      Close Icon
      Paper Airplane Illustration

      Tak for din besked. Den er sendt.

      Vi vender tilbage til dig hurtigst muligt. Luk

      Hero Image

      STATUS PÅ PROJEKT COS

      Udgivet december 5, 2025

      🌟 [Projekt COS] Status på det vilde læringseventyr: kunstig intelligens og bæredygtig udvikling med vores gymnasieelevers kritiske blik! 

      I to intense dage har gymnasieeleverne på Lycée Saint-Louis i Stockholm, Prins Henriks Skole i København og Lycée René Cassin i Oslo været eksperter i kortlægning af kontroverser omkring et vigtigt emne: »Kunstig intelligens og bæredygtig udvikling«. Her er de nøglekompetencer, de har udviklet! 

      📚 Et omfattende forløb for at mestre udfordringerne i det 21. århundrede 

      Eleverne udforskede det komplekse emne gennem et struktureret og samarbejdsbaseret forløb

      • Dokumentarisk research: Analyse af en presse- og dokumentationsmateriale for at forstå de mange facetter af kontroversen. 
      • Udveksling online: Teamwork mellem de tre skoler med udveksling af synspunkter og finpudsning af analyser. 
      • Aktørark: Identifikation af interessenter og deres holdninger for at kortlægge debatterne. 
      • Krops- og stemmeværksted: Fysisk og stemmeforberedelse for at kunne tale offentligt med lethed. 
      • Mini-debatter: Praktisk anvendelse af teknikker til argumentation og aktiv lytning
      • Simulering af afsluttende debat: En øvelse i fuld skala for at sammenfatte deres læring og forsvare deres ideer. 

      💡 21. århundredes kompetencer i praksis 

      Projektet har givet eleverne mulighed for at udvikle vigtige evner de kan bruge i fremtiden deres fremtid: 

      • Dokumentarisk research: Evnen til at sortere, analysere og sammenfatte troværdig information. 
      • Mundtlig fremstilling og kommunikation: Evnen til at strukturere en tale, tilpasse sit sprog og fange publikums opmærksomhed. 
      • Samarbejde: Arbejde på afstand med jævnaldrende fra forskellige lande ved hjælp af digitale værktøjer. 
      • Kritisk tænkning: Stille spørgsmål til kilder, identificere fordomme og opbygge solide argumenter. 
      • Argumentation: Være i stand til at forsvare en holdning, samtidig med at man respekterer andre holdninger. 
      • Psykosociale kompetencer: Håndtere stress, lytte aktivt og reagere på andres indlæg. 

      #CartographieDesControverses #AEFE #Citoyenneté #Éducation #Collaboration #COSControverses #IA #EDD 
      Lille film